onsdag 29 mars 2017

Runacademy

I kväll har jag varit på min andra Löpskola, eller Löpargrupp eller vad vi nu ska kalla det.

Förra veckan var det mest löpteknik, alltså hållning, armpendling, fotisättning och sånt. Mycket kul, lite svårt, lagom jobbigt och skapligt träningsvärksframkallande.

I dag var det lite mer löpteknik. Först joggade vi 6-7 minuter för att värma upp. Spåren där i Karlslund är verkligen otroligt fina.

Vi körde liksom trippande, snabba fötter för att öva fotisättning, höga knän och kick i rumpan. Man blev lite rödblommig och varm, men inte sop-slut.

DÅ blev det intervaller. En minut jogga/springa, 30 sekunders gå - det körde vi 6 gånger, sen fick vi 3 minuters vila. En omgång till med sex gånger en minuts jogga/springa, 30 sekunders gå - och sen var jag rätt så färdig.

Som avslutning skulle vi jogga, lugnt och stilla, tillbaka till startområdet. Då kändes de där 6-7 minuterna väldigt långa, men det gick bra. Väl i mål var det väldigt skönt att köra lite lugn stretch och sen sätta sig i bilen för hemfärd.

Jag var väldigt nervös innan jag hoppade på det här med Löpskola, det är liksom inte min grej att jogga ihop med andra. Jag är ju så galet långsam. Men det är faktiskt ingen fara, det är riktigt kul. I alla fall dessa två lektioner har varit upplagda så att man kan vara med oavsett om man är en snigel eller en iller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...