söndag 17 december 2017

En försiktig liten avrundning...

En kort runda i tisdags, 2,2 km, följdes av en 3,2-a i torsdags och sen toppade jag med en 6,4-a i går.

Sammanlagt 11,8 km vilket är helt okej.

Det innebär att jag nu har 17,6 km kvar till den magiska 100-mila-gränsen. 17,6 km... Det känns faktiskt rätt rimligt, som att jag har möjlighet att nå det.

För ett år sen, när jag satte målet, var jag inte alls säker på att jag skulle klara av det. Tvärtom trodde jag nog att jag hade fått hybris som ens tänkte tanken att kunna jogga 100 jäkla mil på ett år. HUNDRA MIL, det är ju galet långt.

I övrigt har det ju gått så där med mina mål och drömmar. 😅😅😅

Jag joggade hela timmen i Marieberg, bortsett från när jag drack vatten. Det var väl det enda jag fixade av de målsättningar jag hade. Mina drömmar sprack också. Milen under 65 min tycks vara omöjligt för mig, och UV missade jag med ungefär en kvart (fast det skyller jag på det galna vädret och leran, och jag är himla nöjd ändå).

Nu ska jag börja formulera mål och drömmar för 2018. Jag har ju en hel del lopp inplanerade, det är ju så himla roligt, men jag ska också ta tag i mina kostvanor och plocka bort de där sista, envisa kilona som är så tröga.

Den här gången ska jag tänka långsiktigt, jobba bort dåliga vanor och ersätta dem med bra vanor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...