måndag 18 december 2017

En halkig runda

Direkt efter jobbet bytte jag om och drog i väg på en runda. En runda som jag trodde skulle bli ca 3 km.

Eftersom det snöade i helgen, var kallt i morse men plusgrader nu så var det rejält halt bitvis, så det blev verkligen ingen snabb runda. Men det gjorde inget. Jag trippade på, nerför långa backen, längs hela Esplanaden (ca 1200 m raksträcka, det är pannbensträning det), en skarp kurva och så 800 m raksträcka till innan jag körde nästa nittiograderskurva och vände hemåt.  Definitivt ingen rolig runda men den minst hala jag kunde komma på i dag.

Bortsett från en rätt slirig uppförsbacke på kanske 50 meter så joggade jag hela rundan - även mördarbacken.

Ingen kan säga att det gick snabbt, men det kändes bra och det är jag nöjd med.



17,6 km - 4 km = 13,6 km kvar till målet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...