fredag 15 september 2017

Fredagsfys före fredagsmys

Så klart!

Efter en lång - men bra - vecka på jobbet satt det som en fläskläpp med en runda uppe vid Motorp. Tanken var att ta femman, och om jag hade ork kvar skulle jag ta 1,5-rundan också. Det finns en sexa också, men den där extra lilla rundan som skiljer femman från sexan är så himla jobbig att jag brukar undvika att ta sexan.

När jag kom till stället där femman och sexan delar på sig flög f*n i mig och jag fortsatte rakt fram. Jag valde sexan.

Benen trummade på. Inte i nån turbo, jag är ju ändå en snigel, men ändå. Den där öglan på drygt en kilometer passerades och jag kom tillbaka in på femman utan att ha behövt ta någon gåvila.

Strålande sol, nästan 20 plusgrader och alldeles vindstilla - ren njutning alltså.

En liten vidrig orm tog väl kanske udden av den fullständiga njutningen, men den sprang jag förbi (just, jag sprang förbi den, jag väntade inte på att den skulle ringla bort) och fortsatte in mot mål. För att inte sluta på 6,2 km (som banan är) tog jag en extra liten krok och klockade in på 6,5 km.

Helt okej, tycker jag nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...