söndag 10 september 2017

342 dagar kvar

Den senaste tiden har jag tappat lite löpning. Allt nytt på jobbet, renovering av klädkammaren och en lurkande förkylning har gjort att jag valt bort joggandet i några dagar.

I morse släpptes startplatserna till UltraVasan 2018 och jag hängde liksom på låset för en plats. Efter några stressiga minuter då jag först inte kom in, sen inte kom på vilket inlogg jag hade och slutligen roddade runt mellan anmälningssidan och BankID så fick jag mitt bekräftelsemejl.

Snabbt som en iller drog jag i väg ett mejl till Kungshaga hotell och bekräftade min bokning där så nu är även boendet bokat. Det känns skönt att ha allt klart, liksom.

Som en kick-start blir det nu ett omtag i det här godis-stoppet, så från och med i morgon är det slut på godis och sötsaker (med ett litet uppehåll när jag ska på Chokladkalaset i Göteborg). Fram tills jag åker till STHLM Above and Below är det ordning och reda som gäller. Ingen skräpmat, ingen godis och inget annat skräp. Dessutom ska jag undvika kolhydrater, i alla fall de tomma och snabba rackarna.

Dessutom ska jag sätta fart på joggingskorna igen, så att det blir nån ordning på det hela. Jag vet ju att det är så skönt när alla bitar är på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...