torsdag 19 oktober 2017

Ett omvänt nyårslöfte

Jag har ju helt tappat det här. Har hamnat i en ond cirkel. Jag vet ju att jag får mer energi när jag tränar - men jag har inte tillräckligt med energi för att träna....

Det här måste brytas!

Dags för ett omvänt nyårslöfte, alltså ett löfte fram till nyår.
Från och med i morgon och fram till nyårsafton - i 72 dagar - ska jag banne mig hålla mig på mattan.

Det innebär:
*inget godis eller andra sötsaker mer än på lördagar (och julafton).
*ingen skräpmat annat än på lördagar (och julafton).
*minst 30 minuters rörelse per dag.
*minst 4 svettiga pass per vecka.

På nyårsafton avslutar jag detta med att springa Sylvesterloppet i Göteborg. Då vill jag orka jogga hela loppet, helt utan gåvila.

På väg dit kör jag Stockholm above and below på lördag och Kilsbergsleden i november. Det lutar dessutom åt att jag ska köra ett 6h i Växjö helgen innan jul.

Nu jäklar ska gymkortet och joggingskorna nötas, fläsket röras och Latmasken få en match.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...