söndag 22 oktober 2017

Stockhom above and below


I går sprang jag STHLM above end below, ett unikt lopp där man fick springa i tunnlar och längs vattnet på Söder. Ett roligt lopp som verkligen var upplevelse-baserat, det var inte ens nån tidtagning.
Visserligen är min form just nu inte på topp men helt kasst gick det inte - om man bortser från att höften inte gillar att jag joggar.
Lite surt, men nu får det bli lite Diclofenac, stretch och höft-träning. Dessutom lutar det åt ett besök hos nån naprapat, för att se om de kan hitta felet och laga det.

Vad gäller övriga regler för mig, inga sötsaker och ingen skräpmat, så har det funkat bra. Lite godis i går, plus en halloumi-tallrik, men inget annat.

Rejält med promenad i fredags, 8 km i joggingskor i går och rätt mycket promenad i dag gör att jag hållit träningsplaneringen också.

I morgon hoppas jag på en försiktig jogg och på tisdag tänker jag besöka gymmet. På onsdag kanske jag nöjer mig med en promenad och på torsdag är tanken att jag ska kliva av bussen tidigare och jogga hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...