tisdag 4 april 2017

Morgonjogg och trevlig städare

I morse körde jag ett pass på löpbandet på hotellets gym. Uppladdningen i går kväll var den bästa - lite vin, en kaffe Karlsson och sent i säng 😁

Trots detta klev jag glatt upp, snörade på mig skorna och letade mig till gymmet.

Där var det tomt. Inte många tar chansen att svettas lite när de bor på hotell, det är tydligt.

Jag hade planerat in en halvtimme, 4 km så där, och började med att gå som uppvärmning.  Att nöta löpband är trååååkigt så jag föredrar att köra intervaller men i dag lät jag benen gå. Samma ben, samma flås som i lördags bara vägrade samarbeta funkade i dag perfekt. Jag ska inte säga att jag skuttade som en gasell, men det flöt på bra.

När jag hade några hundra meter kvar till de 4 km kom en städare in på gymmet och började städa.

När jag klev av, svettig och andfådd, ler han stort och säger:

"Du springer snyggt, ser stark ut."

Yes, han gjorde min dag. 🏃🏃💪💪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...