tisdag 25 april 2017

#15 - jisses!!

Jag håller i min runstreak även om det inte är några långpass. Dels för att vädret inte direkt inbjuder till några längre stunder utomhus, dels för att jag inte är tränad för långpass. Vilket ju gör det extra spännande med tanke på att jag ska köra en halvmara på söndag. En halvmara!

Herre jävlar, vet jag hur långt det är, eller..?!

Även om jag känner mig säker på att jag kan genomföra en halvmara, jag kan ju alltid gå, så är det långt. Och det är uppe på ett jäkla vattentorn.

Vad är det för fel på mig?

Däremot så känns det som om jag gör små framsteg med mitt joggande. Även när jag tycker att jag tar det lugnt och verkligen snigel-joggar så ligger jag på en fart över 8. I dag tog jag en runda på drygt 5 km och även då snittade jag på 8,6. Känns så himla bra, så nu siktar jag verkligen på att hålla i detta. Inte bara hålla i - utveckla det mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...