torsdag 31 augusti 2017

Snigel-streak

Så här när höstrusket slår till och samarbetar med Latmasken är det lite motigt att bege sig ut efter jobbet vissa kvällar. Särskilt som jag ännu njuter av att ha fixat UV och att det nya jobbet tar rätt mycket hjärnenergi.

Samtidigt vet jag ju att det är så mycket svårare att komma igång ju längre tid jag låter det gå mellan rundorna, så här måste göras nåt drastiskt.

Alltså slängde jag ihop en snigel-streak under september månad och bjöd in facebooks bästa grupp - Team Snigel. På bara ett par timmar hade nästan 30 st galningar hängt på så från och med i morgon och 30 dagar framåt är det daglig motion som gäller. Minst 1, 6 km jogging, gärna mer.

Att jag, efter lunch, började bli snorig och få svid i halsen bortser jag i från och kurerar mig akut i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...