onsdag 21 december 2016

SOM jag behöver jullov nu!

Bara en arbetsdag kvar, och det en kort en dessutom. Sen hoppas jag att jag får tillbaka lite energi, ett liv liksom.
När jag kommer hem från jobbet kraschar jag fullständigt i soffan. Jag har fortfarande paket som jag inte slagit in, en janssons som inte är gjord, paketrim som inte ens lär bli gjorda i år... Det finns liksom ingen ork kvar när klockan är 17. Bara en molande huvudvärk och en längtan efter att få krypa upp i soffan med en stor skål godis, typ.

Jag är fullt medveten om att detta inte är det bästa sättet att ladda upp inför Sylvesterloppet, men jag får inse att jag bara inte orkar träna. Jag ger mig själv dessa dagar, men sen får det fan vara nog. Sen måste jag komma i gång igen och få fason på såväl matvanor som motionsvanor.

I morgon slutar jag vid 12, ungefär, då räknar jag med att slå in de sista klapparna och göra jansson. Rim till paketen hoppar jag i år, det tar jag ett annat år.

Kanske finns det också tid/ork över till en liten runda i dagsljus. Dagsljus... det låter ungefär som en saga eller en fantasi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...