tisdag 13 december 2016

Usch och fy för löpband

Nä, så hemskt är det kanske inte, men inte fasen är det kul. Varmt och svettig, stumt och monotont. Ute var det dock så himla halt att det kändes rätt korkat att prova sig på en joggingtur. Bättre då att hålla sig inomhus och drömma om sommar och värme.

5,5 km blev det i alla fall, omväxlande gång och (för mig) snabb jogging. De sista 200 m var jag fullständigt sop-slut. Det fanns liksom inte att höja hastigheten ytterligare. Precis som det ska, alltså.

Däremot misstänker jag att jag behöver riktiga joggingskor även på löpbandet. Jag känner, inte ont men känner, av fötter och knän när jag dunsat på det där jäkla bandet.

Det är såna här dagar som jag kan sakna att ha ett jobb med lediga förmiddagar emellanåt. Det skulle vara så himla skönt att kunna motionera utomhus i dagsljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...