söndag 4 december 2016

Vem har beställt snö och kyla?

Jag vet att jag bor i ett land med fyra årstider, jag vet att det finns såna som uppskattar det, jag vet att det inte hjälper att klaga - men jag anser att vintern borde avskaffas!

Mina luftrör gillar inte kyla, mina ben tycker det är jobbigt att jogga i snö, mina ryggmuskler gillar inte att springa och vara rädd för att halka.

Jag körde en joggingrunda i fredags, det är ju nästan ett måste, och så en runda i förmiddags. Sammanlagt har jag fått ihop 8 km i december. Åtta?! Vad är det, liksom...

I morgon kommer jag nog att jobba sent, så risk finns att det blir noll (0) km i morgon, men på tisdag hoppas jag på ett pass. Är det minusgrader får det bli på gymmet, är det bättre väder och väglag kan det bli utomhus.

Det är knappt en månad kvar till Sylvesterloppet, så jag inser att jag behöver träna upp såväl luftrör som kondition, så jag hoppas verkligen på en utomhusrunda. På bandet står jag liksom inte ut mer än max 3-4 km, det är ju så galet tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...