tisdag 7 november 2017

Målsättningar....

Eftersom det är så himla jättesynd om mig nu när piriformis krånglar (eller nä, det är inte jättesynd, jag är bara lite ynklig) så sitter jag och funderar på nästa års mål.

Jag hoppas fortfarande hinna med 100 mil innan 2017 är slut men jag inser ju att det blir lite knöligt ifall det här drar ut på tiden.

Till nästa år tänker jag mig ett annat upplägg. Jag ska sikta mer på långsiktighet.

Om jag väljer ut en vana/ovana per månad som jag vill förändra - och så jobbar jag med den, en i taget liksom. På en måndag borde det nya ha hunnit sätta sig och jag kan införa/ta bort en annan vana/ovana.

Nåt i stil med:

Januari - inget sött under veckorna
Februari - minst 150 min svettig träning/vecka
Mars - styrketräning minst en gång i veckan
April -
Maj - läsa, minst 150 min/vecka
Juni -
Juli - snitta på 10 000 steg/dag
Augusti -
September -
Oktober -
November -
December -


När året är slut så bör jag ha en del nya, hälsosamma vanor - och gjort mig av med några mindre hälsosamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...