söndag 19 november 2017

Det känns bra

I dag kom jag mig äntligen för att prova lite försiktig jogg. Jag trotsade snön (blä) och halkan (dubbel-blä) och tog en väldigt långsam och försiktig tripp-jogg.

Piriformis kändes inget, inte alls. Så himla skönt! Jag var ändå förståndig nog att nöja mig med 2 km, men jag fixade att jogga hela - även upp för mördarbacken!

Nu hoppas jag att det fortsätter bra, att det onda är borta och att jag kan bygga upp mitt flås igen. Jag ska försöka röra på mig lite varje dag denna vecka, men blanda jogg med styrka. Inte på max, dels för att jag så nyss klivit på LCHF, dels för att höften inte ska börja jävlas igen, men ändå lite varje dag. Mixa jogging med styrka, liksom.

Målet är ju att fixa Sylvesterloppet på nyårsafton.

Vad gäller maten, som ju också är en viktig del i det här, så har jag fixat matlådor för hela arbetsveckan. Broccolifrittata, kyckling, köttfärspaj, korv med broccolimos och köttfärslimpa.

Till frukost blir det smoothie denna vecka. Smoothie på hallon/blåbär, kokosdryck, ärtprotein och lite chiafrön.

Fram till jul blir det LCHF, bortsett från ett par - planerade - undantag. Om jag känner att jag mår bra av det så fortsätter jag efter jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...