måndag 6 november 2017

Piriformis-elände

I dag besökte jag sjukgymnasten och visst var det som jag befarat - piriformis jäklas.

Hon böjde och bände på mig och konstaterade att det var den där päronformade lilla rackaren som ställde till det.

Jag fick några övningar att göra, stretch, smidighet och stabilitet, lite laser och sen en ny tid om tre veckor. Jag får inte jogga så länge jag har ont, men annan träning var inget problem. Raska promenader (om jag inte får ont) eller ett svettigt pass på cross trainer går alltså bra, men hallå - jag vill jogga!

Å andra sidan så inser jag ju (vuxet nog) att jag nog spar tid på att inte skynda på... så jag väntar väl snällt och låter den lille jäkeln vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...