tisdag 22 november 2016

Det sprack

I går kom jag hem från jobbet, ganska sent och väldigt trött. Jag insåg att jag behövde börja adventa lite här hemma och jag kände att min energimätare stod på rött. Eftersom jag har varit på väg att krascha in i väggen för några år sedan är jag rätt medveten om risken och har lärt mig att lyssna på kroppen. Alltså valde jag att stanna hemma, pynta lite inför advent och greja lite istället för att tvinga ut mig i mörker och regn.

I dag har jag mått så där lagom tjyvtjockt, halvt illamående och vansinnigt trött. Det går magsjuka på jobbet så jag trodde nästa att det var nåt sånt på gång, men eftersom det ännu inte brutit ut så är det väl kanske mer för-mycket-att-göra-på-jobbet snarare än baciller. Oavsett vad så valde jag att avstå från träning i dag också, utan fortsatte att greja lite här hemma.

För att inte frestas att avstå träning även i morgon tänker jag packa gymväskan redan i kväll och ta med den i morgon bitti. Då kan jag åka direkt till gymmet, utan att passera soffan här hemma.

Så här års önskar jag att jag arbetade skift. Tänk att ha förmånen att kunna träna dagtid, ute i dagsljus, emellanåt. Inte bara på helgerna, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...