måndag 14 november 2016

En svettig måndag

I vanliga fall har jag svårt att få till träning på måndagar. Vi har sent möte på jobbet då, och jag kommer sällan i väg därifrån förrän efter 16.30. Med närmare en halvtimmes resa hem, och dålig planering som gör att jag sällan kommer ihåg att ta med bra mellanmål, så är det svårt att komma i joggingskorna och ta mig ut efter en lång och intensiv måndag.

I dag hade jag dock bestämt med min man, att vi skulle åka till gymmet direkt när jag kom från jobbet. Undvika risken att fastna i soffan, med andra ord. Jag svängde in på uppfarten, gled in och bytte om till träningskläder och inom mindre än 10 minuter var vi på väg till gymmet. Så ska det se ut.

Väl där var vi inte direkt ensamma, men jag lyckades få ett löpband. Jag gick 5 minuter som uppvärmning, joggade 20 minuter och gick sedan 5 som nedvarvning. Jag avslutade med ca 15 minuter bland styrkemaskinerna, tränade lite armar och axlar.

Det innebär att första dagen på min lilla mini-runstreak är fixad och jag känner mig nöjd och så där skönt trött som man blir av träning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...