söndag 27 november 2016

Målsättning 2017

Snart har hela 2016 gått och man har möjlighet att sätta upp nya mål.

Mitt stora mål för 2017 är ju UltraVasan 45, men vägen dit är ju inte skott-rak.

Som uppvärmning har jag ju några lopp, som Tunnelloppet i Stockholm och lite annat skoj. Lopp gillar jag, det sporrar. Jag samlar på medaljer, barnsligt men kul.

I träningsväg tänker jag mig att hinna med minst 120 mil under året. Det innebär 10 mil/månad, vilket inte borde vara omöjligt. Om man tänker sig 2 mil/vecka när det är som mörkast och kallast (januari, februari ungefär) och sen stegrande upp 3 mil/vecka när det är mer dräglig tillvaro. Jag har ju dessutom sommarlov, då bör jag hinna med ännu mer som uppladdning inför UltraVasan, eller hur...

Egentligen borde jag även träna styrka, och ska jag vara ärlig är det ju bara Latmasken som hindrar mig. Tid har jag, i massor. Det är bara att prioritera bättre och välja bort en del skärmtid.

Vad sägs om att låta 2017 blir året då hälsan vinner över latheten, kanske.... :-/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...