fredag 18 november 2016

Man ångrar inte det pass som blev av

I går orkade jag inte träna. Jag hittade på en massa bra ursäkter och klev i mysbyxorna istället för träningskläderna efter jobbet. Jag började plocka fram kvällsmaten - men stannade sedan upp och insåg att jag skulle ångra mig. Alltså slängde jag på mig träningskläder och gav mig ut i halkan. Jag trippade snarare än joggade, men fick i alla fall ihop lite drygt 20 minuter.

I dag skulle jag möta dotter och barnbarn vid tåget. Jag tog en omväg via joggingspåret och fick ihop närmare 5 km - i dagsljus. Inte illa alls. Dessutom blev det promenad hem från stationen med barnvagn samt till och från stationen när de skulle åka hem.
Jag synkade stegräknaren på över 22 tusen steg. Rätt okej, faktisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...