söndag 13 november 2016

I morgon är det dags...

Efter en underbar helg i Stockholm, med Mat- och vinmässa och shopping, har jag nu landat hemma i soffan. Ingen kan påstå att jag varit hälsosam denna helg, tvärtom har det varit vin, godis och skräpmat. Med socker upp över öronen och Latmasken jäsande i kroppen känner jag nu att det ska bli skönt att skärpa till sig och komma in i betydligt bättre rutiner. Det är ju bara att inse att jag närmar mig de 50 och då kan man liksom inte missköta sig och sin kropp hur som helst.

Jag vill kunna springa en massa olika lopp, för det finns ju så många lopp som verkar roliga. Närmast är Sylvesterloppet i Göteborg, sen kommer Mariebergsloppet, Tunnelloppet och så UltraVasan 45. Så vill jag fortsätta, fortsätta att prova på lite olika lopp, både kortare och längre.

Mitt mål är att bli en pigg och stark tant, vältränad och med energi nog att leka med såväl mitt barnbarn som eventuella barnbarnsbarn. En sån där Stålmormor som går på gym istället för på bingo, som springer lopp istället för med skvaller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...