onsdag 22 februari 2017

En äkta snigel

Det är inte för inte som jag är medlem i Team Snigel. Jag är en långsam löpare, eller snarare joggare.. sniglare, liksom.

Det gör inget, det är helt okej, för alla är inte skapta för att vara turbo-joggare. Jag är snart 50 år (jäklar, det låter gammalt), jag är definitivt inte vältränad och jag har aldrig tränat regelbundet i hela mitt liv.

Med andra ord är det liksom betydligt bättre att jogga långsamt än att inte jogga alls.

I söndagens lopp, inne på Mariebergs galleria, hann jag lite drygt 8 km på en timme, så det där med milen under 50 min, eller ens under timmen , är inte ens inom synhåll för mig. Det är inte ens ett mål, en dröm, utan snarare är det orka jogga en mil som är mitt mål.

Nåt som däremot är lite skoj, är att jag må vara en långsam snigel, men jag är en ruggigt jämn-långsam snigel. Kolla bara mina varvtider från i söndags.  Jag drack vatten 2 ggr, kan ni se när 😜


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...