lördag 11 februari 2017

Löpband, löpband, löpband

Den här halkan tycks inte ha några planer på att försvinna så jag har hållit mig på löpbandet. En hel del promenader, men också jogging. I går gick jag 10 snabba kilometer, i dag var det en hel del jogging under mina 11 km.

Tyvärr känner jag av höften en aning, inte mycket men så pass att jag nog tar en utomhusrunda i morgon. Löpband blir monotont, enormt monotont.

I mina 100mil2017 räknar jag bara de pass där jogging ingår, men i Spring till du stupar räknas även de pass där man "bara" går.

Vad gäller Spring tills du stupar är ju nästa vecka lite av en utmaning, då jag jobbar som vanligt men sträckorna börjar bli rätt långa. Jag får försöka orka upp lite tidigare och ta några kilometer på morgonen och så kanske snika åt mig ett par kilometer även på lunchen.

Veckan därpå har jag ju sportlov, så då ska det inte vara några problem, men då gäller det ju att jag orkar hänga med ända till dess.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...