söndag 5 februari 2017

Söndag, igen...

Eftersom söndagarna kommer så pass tätt antar jag att det betyder att veckorna går snabbt, även om det inte alltid känns så.

Det är redan dags att summera en vecka, igen.

Denna vecka har jag gåggat 19 km, men om jag liksom nollställer räkneverket från i onsdags när det blev februari så har jag fått ihop 15,5 km gågging plus 2 timmar på crosstrainer. Det tycker jag nog är godkänt för en tant i medelåldern :)

I går tog jag en tidig joggingrunda innan vi får till Örebro för att njuta av en hotellnatt som belöning för att vi kört 4 veckor paleo. Vi brukar ge oss själva såna små belöningar rätt ofta, vi älskar att bo på hotell.

På hotellet passade jag på att köra 45 min cross trainer i går eftermiddag innan jag gick loss på vin och godis. Så himla underbart. I morse var jag på hotellgymmet igen, redan innan frukost. 30 min på cross trainern fick det att smaka extra gott med en laxmacka och lite bacon.

2 km promenad hem från tåget och sen 4 km på löpbandet gav mig dagens kilometrar för att kunna kryssa STDSs femte dag.

Löpbandet i dag var en upplevelse. Med tanke på att vi drack lite vin i går, och åt godis, hade jag förväntat mig rätt tunga ben, men hej hoppsan så lätt det gick. Jag gick 5 min, sen tänkte jag tvinga mig själv att jogga 15 min. Men jag fortsatte den planerade halvtimmen ut, och när det var bara några minuter kvar insåg jag att jag hade chans på 4 km istället för bara 3, så då höjde jag dessutom farten.

Visserligen var jag sjöblöt av svett sen, men jag var inte sop-slut utan bara så där grymt nöjd som man kan vara efter ett riktigt skönt pass.

Planeringen för nästa vecka ser ut så här:
   måndag - promenad, 6 km
   tisdag - löpband, 7 km
   onsdag - löpband, 8 km
   torsdag - morgonpromenad, 4 km, löpband, 5 km
   fredag - promenad, 10 km
   lördag - promenad 5 km, löpband, 6 km
   söndag - promenad 5 km, löpband, 7 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...