söndag 5 mars 2017

Så var det det där med knäet då...

Efter en vilodag i går, då jag istället satt i bil i typ 9 timmar, var det dags att åka ner till gymmet i dag igen. Egentligen hade jag väl hellre joggat utomhus men det har blåst så förbaskat i dag, och jag ogillar blåst lika mycket som snö.

Väl på gymmet började jag med en snabb uppvärmningspromenad på bandet, 1 km, sen började jag jogga. 800 m i ett - för mig - högt tempo, 200 m rask promenad... i 6 km... utan minsta känning i nåt knä. Det gick så bra att jag till och med kunde spurta de sista 500 meterna.

Galet svettig, så där så det liksom droppade, stapplade jag av bandet och kraschade i gymmets soffa innan jag ens orkade gå in i omklädningsrummet, precis som det ska.

Till veckan får jag tänka om lite i min planering... Måndag brukar vara vilodag, och det finns risk att det får fortsätta så. Tisdag blir det träning, troligen löpband och styrka. På onsdag har vi öppet hus på skolan, vilket innebär att jag jobbar sent så då lär det inte bli nån träning, och på torsdag kommer mamma ner så då kan det också bli svårt att hinna få till nåt. På fredag ska vi till GeKås, men jag tar med mig skor och kläder så kan jag ta en runda efter shoppingen.

På lördagen räknar vi med att vara hemma rätt tidigt, så då bör jag hinna med ett pass till. Då får det bli löpband/styrka och så kör jag ett rent konditionspass på söndag.

Hej hopp, fyra pass trots att det är en massa annat också under vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...