söndag 19 mars 2017

Full rulle, vetebulle

Gårdagens vilodag följdes av en dag med såväl trädgårdsskötsel och jogging. Soligt och nästan vindstilla, helt underbart med andra ord.

Vi åkte till Kumla för att ta ett par-tre varv i Viaskogen. Banan är 2,5 km lång och nästan helt platt. Jag siktade på 3 varv, varav minst 2 varv joggandes. Första varvet gick bra, men en bit in på andra kom det där mag-onda tillbaka. Jag saktade farten, men det ville inte ge sig. Det blir en känsla av mensvärk kombinerat med jag-vill-kräkas och en touch av snart-kommer-magen-att-rasa. Inte kul, alltså.

Jag valde att gå ett par hundra meter, sen joggade jag lite försiktigt igen. Smärtan lättade, men släppte inte helt. Efter andra varvet valde jag att gå det tredje varvet. Då gick känslan i princip helt över, så på något vis är det väl löparrelaterat. Jag har ätit en hel del socker och skräp de senaste dagarna så kanske är det så enkelt.

Alltså blir det sockerfritt fram till TunnelRun.

Vad gäller mängd så har jag, denna vecka, fått ihop 21,5 km och sammanlagt i mars är jag uppe i 56,5 km. Det borde ju inte vara nåt problem att få ihop de 80 km som jag kalkylerat med denna månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...