fredag 3 mars 2017

Inte mycket till fredagsfys

Fredagsfys före fredagsmys - eller hur?

Alltså åkte jag hem från jobbet, bytte om och drog till gymmet. Tanken var 5 km löpband och sen lite styrka men jag kände direkt att kroppen inte svarade som den skulle på löpbandet.

Kroppen kändes tung, benen stumma. Det är illa nog, men efter bara ett par hundra meters joggande kände jag av knäet. Det gjorde inte ont, men det kändes. Jag avbröt, gick lite till och började sedan jogga igen. Nope, samma sak. Vänster knä kändes, inte mycket men det kändes.

Jag brukar inte känna nåt, och jag har inga planer på att börja med det heller, så jag valde att lyssna på kroppen. Trots allt har jag nött en hel del löpband, så kanske är det dags att börja jogga utomhus, i mjuka motionsspår.

Jag avbröt det där sorgliga försöket till jogging efter ett par kilometer och körde lite mer styrka istället. Armar och axlar, men också en aning ben. Styrka är inte skoj, men säkert väldans nyttigt, så jag kan väl trösta mig med att det inte var helt bortkastat att åka till gymmet.

Men jag hade hellre kört skiten ur mig på löpbandet, och blivit så där underbart svettig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...