lördag 18 mars 2017

Kanske en förklaring

Gårdagens knasiga mag-ont kanske har fått en förklaring. Som den äkta snigel jag är, kanske jag har en snigels löparmage också. I går fick jag avbryta joggingrundan pga av ont i magen - i dag har jag fått göra några raska besök på toaletten. Men hellre det än att behöva skutta in i skogen förstås. 😅

I vårt joggingspår är det liksom inte mycket till skog att gömma sig i, och att bokstavligen bli påkommen  med byxorna nere är inget som lockar mig. Hallsberg är lite för litet för att jag ska unna mina grannar det.

Jisses, vad är det med löpare och deras fullständig brist på känsla för vad som passar sig att yppa. Normala människor skulle aldrig drömma om att berätta om skavsår mellan skinkorna, akut-bajs i skogen, plåstertejp på alla möjliga kroppsdelar och annat som vanliga människor liksom anser att det hör hemma i den privata sfären. Löpare, däremot... 

I dag hade jag tänkt ta en ny runda, men jag nöjde mig med att stanna hemma, plantera lite frön och göra lite vår i trädgården. I morgon hoppas jag på en långrunda, gärna upp emot en mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...