onsdag 1 mars 2017

Mars - snart är det VÅR

Första mars.... och jag skulle ju kliva på den förträffliga motionsplanen som jag satt upp. Alltså åkte jag hem från jobbet, bytte snabbt om och drog ner till gymmet. Upp på löpbandet och sen var det bara att köra på 5 km. Jag hade varken energi eller lust att nöta 5 km jogging så jag körde intervaller. Knappt 40 min senare glider jag av bandet och drar mig mot styrkemaskinerna. Med fokus på armar och axlar roar jag mig där i 15-20 min (jag glömde att kolla tiden exakt) och när armarna kändes skönt möra åkte jag hem och duschade.

Då slängde jag ett öga på mitt motionsprogram och insåg att det skulle vara 60 min kondition på onsdagar, inte 40 min kondition och 20 min styrka. Jag hade liksom tagit ett tisdagspass.

Nåja, det är väl ingen katastrof, jag tränade ju i alla fall. 💪

Eftersom jag vilat både måndag och tisdag så hoppar jag torsdagsvila. I stället kör jag ren kondition i morgon, kanske till och med utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...