lördag 11 mars 2017

Klent med träning

Denna vecka har det blivit rätt klent med träning. Vilodagen i måndags var ju planerad, liksom träningen i tisdags. Då blev det 5 km löpband och sen lite styrka.
I onsdags hade vi kvällsjobb så då blev det vila, och i torsdags kom mamma på besök så då blev det också vila.

I går skulle jag ha joggat, men vi var på GeKås och var inte klär där förrän klockan var närmare 19 och då var jag fullständigt sop-slut. Det fanns liksom inte energi över till ett endaste joggingsteg, jag orkade knappt duscha och släpa mig i säng.

Efter 2 timmar på GeKås i dag, 4 timmar i bil hem och sen packa upp en massa gula påsar så var det riktigt skönt att snöra på sig skorna och ta en runda i det underbara vädret. Strålande sol och helt vindstilla. Att benen var rätt sega och flåset rätt kasst gjorde liksom inget. Att jag dessutom fick sällskap av maken gjorde ju inte saken sämre.

Jag får kompensera veckans halvrisiga träning med ett pass i morgon också. Då ska jag göra säsongspremiär uppe i spåret vid Motorp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...