onsdag 11 januari 2017

Tvåan och trean

Skäl 2:

Man känner sig duktig. När jag ger mig ut i spåret känner jag mig väldigt duktig och väldigt nyttig. Det är en positiv känsla, en som liksom ger mersmak.

Skäl 3:
Man minskar risken för stroke. Forskning visar att de som motionerar löper mindre risk att drabbas av stroke än de som inte motionerar. Det hänger ju ihop med att motion sänker blodtrycket och stärker hjärtat.
Sen kan man också tänka sig att en vältränad person som ändå får en stroke har lättare att träna upp sig och blir ”frisk” igen då kroppen har bättre grundkondition och mer muskler.
Med motion menas då att ta i så pass mycket att man blir varm och får en pulshöjning. Det krävs alltså liiite mer än att strosa runt i affärer med en kompis. *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...