söndag 1 januari 2017

Sylvesterlopp och nyårsdag

I går sprang (och gick) jag Sylvesterloppet i Göteborg. Vilket underbart lopp! Bra arrangerat med underbara funktionärer. En bana som var flack och lättjoggad, även om jag inte orkade jogga hela tiden. Vi var rätt många människor, nästan 1500 st, som valde att ägna lite nyårs-tid till att svettas. Plus alla funktionärer och en del publik. Sånt gillas! Och medalj, medalj är viktigt!



Efter loppet var det skönt att gå till hotellet, duscha och sen gå ut och äta lite. Det kändes välförtjänt, faktiskt.

I morse vaknade jag tidigt, med stela ben och lite träningsvärk i ryggen. Eftersom det nu är 2017 och mina nya mål och planer kickat in så var det bara att bestämma sig - motionera före frukost på hotellet, eller hemma mot kvällen. Det valet var inte svårt så jag pallrade mig ur sängen, bytte om och gick till hotellgymmet. Där var det ingen trängsel, ingen kö alls till maskinerna. Tvärtom var jag alldeles ensam första kvarten.

Medan många andra vaknade med betongkeps i dag, så kändes mina ben som betongben, så det var tungt och segt att nöta band. 3,5 km blev det i alla fall, men alls inte allt joggandes. Det funkade liksom inte. Som extra lök på laxen så stod löpbanden mitt framför speglar så jag kunde riktigt studera hur tunga och klumpiga löpsteg jag hade i dag. Det var liksom inte gasell eller ballerina man tänkte på när man såg mig, det lovar jag.


Men till skillnad från många andra så tränade jag i alla fall, jag får väl vara nöjd med det.

Dessutom är det nu socker/sötsaks/alkohol/skräpmats-stopp så jag hoppas att flåset snabbt ska bli bättre de närmsta veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...