onsdag 18 januari 2017

Ett svettigt pass

Direkt efter jobbet, snabbt innan jag hann känna att jag var trött, bytte jag om och for till gymmet. Där klev jag på löpbandet och började med att gå 1 km för att bli riktigt varm. Sen höjde jag farten och joggade 1 km i en hastighet som jag inte riktigt orkar med, egentligen, men jag bet ihop och nötte 1 km. 500 m rask gång, 1 km jogg, 500 m gång, 1 km jogg, 500 m gång och sen 500 m i ett stegrande tempo för att köra slut på mig. Sedan avslutade jag det hela med 500 m lite långsammare gång innan jag for hem, duschade och åt mat.

Efter ett par rätt röriga dagar på jobbet var det här exakt vad jag behövde. Nu sitter jag här i soffan, nöjd med mig själv men önskar att jag hade en stor chokladkaka. Nu är det ju så att mitt sockerstopp gäller än, så sockertrollet får snällt hålla käften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...