måndag 30 januari 2017

Bara timmar kvar...

Januari är jättesnart slut och det börjar bli dags att summera månaden. Visserligen har jag även i morgon på mig, vilket är tur, för jag är inte riktigt i mål med 70 km än. Det saknas en halv, en ynka halv, kilometer till 70 km.

Som lök på laxen har jag ju Ica klassikern att fixa också - liksom den galna idén att hänga på en utmaning som heter Spring tills du stupar. Den utmaningen går ut på att man ska springa lika många kilometer som dagen har som datum... Alltså 1 km den 1/2, 7 km den 7/2 och 16 km den 16/2 osv...

Eftersom jag inte ens brukar fixa en vanlig run streak så är det en fullständigt horribel utmaning, men vad fasen - det är väl bara att försöka. Det värsta som kan hända är väl att jag inte klarar hela månaden...

Men - det betyder att jag behöver pinna på en hel del på cross trainern i början av februari för att slippa kombinera de långa joggingpassen med cross trainer senare.

Vad gäller kosten har jag nu ätit paleo i 3 veckor, alltså inget gluten och inget laktos. Inget socker heller, bortsett från honung sånt som finns i kryddor. Till helgen bryter jag detta och inför vettiga kolhydrater, men försöker ändå undvika vitt mjöl och vitt socker i fortsättningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...