söndag 15 januari 2017

Söndag... första veckan och halva månaden

Efter fredagens tappra försök till jogging, utomhus i motionsspåret, där det var mer trippa/gå än jogga valde jag i dag att köra löpband istället.

Jag har nu kört en vecka med paleo-kost och den första huvudvärken och orkeslösheten tycks ha gett sig för i dag kändes benen rätt pigga. Även om det är mycket god mat så känns det att min kropp är van att leva på snabba (och onyttiga) kolhydrater.

I fredags trodde jag att jag skulle få ge upp mitt mål att orka jogga hela timmen på Mariebergsloppet i februari.... I dag är jag inte lika negativ. Jag ska nog lägga mer tid på löpbandet fram till dess. Det loppet går ju inomhus, på en helt platt bana, så jag behöver inte lägga så mycket fokus på uppförsbackar och motvind nu. Det känns viktigare att öka på pannbenet så att jag fixar att jogga längre tid sammanhängande. Dessutom var det inte fullt så överjävligt tråkigt i dag, antagligen för att det kändes bättre än på länge.

Dessutom har ju halva januari gått och för att gå i mål på mina planerade 70 km denna månad bör jag ju ha hunnit halvvägs. Därför känns det rätt skönt att räkna ihop och upptäcka att jag nu fixat ihop 37,5 km under 2017. Lite plus alltså, det gillar jag. Jag räknar alla kilometer som jag får ihop de gånger jag är ute och joggar, även om jag går vissa bitar. Jag räknar däremot inte de gånger jag bara är ute på promenad.

En veckohandling, en snabb vända på Ikea, löpbandet och sedan göra matlådor för hela veckan - en aktiv dag som visar sig på stegräknaren.


Men nu blir det soffhäng resten av kvällen. På sin höjd ska jag släpa mig ut i köket och fixa en kopp te.... Om jag orkar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...