tisdag 24 januari 2017

Ett litet dilemma...

Jag kör Ica Klassikern, och där är det sista delmomentet SKIDOR. Jag hävdar att ingen normal människa åker skidor frivilligt, men det går att byta ut mot stavgång, stakmaskin och cross trainer.

Nu till min fundering... Mitt mål är 100 mil under 2017. Jag räknar alla mil som jag utför där huvuddelen är jogging, alltså även om det innebär gåvila under rundan. Däremot inte rena promenader, hur snabba de än är.

Då är frågan - hur 17 kombinerar jag detta med Ica Klassikern? Kan man räkna cross trainer som jogging? Det är ju inte jogg, men det känns ändå som liksom samma aktivitet...

Eller är jogg just jogg, och inget annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...