fredag 20 januari 2017

En äkta Snigel

Jag är alltid en snigel i spåret, och det är helt okej. I dag, ett knappt dygn efter blodgivning var jag inte en snigel, det vore en kränkning mot sniglarna att påstå det.

Jag hade tänkt åka hem direkt från jobbet, kasta mig på soffan och bli kvar där. Exakt så mycket energi hade jag i kroppen efter en vecka med många sjuka kollegor och allmän röra på jobbet.

I bilen hem hände nåt. Solsken, blå himmel, fredag, dagsljus... Jag ändrade mig! På med tights och joggingskor, ut i spåret en sväng och ladda solcellerna. Flåset är ju i princip obefintligt när man nyligen lämnat blod, men det gjorde inget. Jag sniglade fram där jag orkade och gick resten.



4 km fick jag i alla fall ihop och friskluft och lite endorfiner. Väl hemma kastade jag mig i duschen och nu sitter jag här och njuter av att det är fredag. Tyvärr blir det ju inget vin eftersom det står på samma lista som godis och andra sötsaker, annars hade det varit den perfekta löken på laxen just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...