tisdag 24 januari 2017

Ops, tappade visst fart...

Förra veckan blev det inte mycket joggat. 10,5 km bara, vilket ger ett januariresultat, så här långt, på 48 km. Det innebär att jag har 22 km att jogga ihop på en vecka. Det är till exempel två sexor och två femmor... Eller två sjuor och en åtta. Det är klart att det går, det är bara att ta fram pannbenet.

I dag har jag haft förmånen att kunna jobba hemma. Vid halv 2 började jag se ljuset i tunneln, sex timmars ostört arbete gav resultat, så då gav jag mig själv en lite längre rast. Jag bytte om och drog till gymmet. En knapp timme på löpbandet genererade 7 km in på joggingkontot.

Det var kanske lite väl tätt inpå lunchen, men det gick ändå bra. Jag kände mig så där skönt slut när jag åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...